Röhrig Tarot – recenzia

tarot

Tarotové karty samy o sebe vyžarujú zvláštnu mystickú silu. O tých, ktoré pochádzajú z dielne známeho nemeckého umelca Carl W. Röhrig to platí bezo zvyšku. Sú to karty, ktoré oslovia každého. Pravda, že to nemusí byť vždy v pozitívnom slova zmysle. Na mnoho ľudí karty pôsobia negatívne, neprístupne, príliš ostro alebo dokonca strašidelne. Avšak aj preto si zaslúžia pozornosť. Tieto karty budete buď milovať, alebo nenávidieť, ale rozhodne vás nenechajú chladnými.

Nekonvenčné stvárnenie

Carl W. Röhrig dal tarotovými kartám svoj nezameniteľný rukopis. Votkal im silu, ale aj ostrosť a špecifické tajomné mystérium. Dal život majstrovskému dielu v podobe tarotového balíčka, sérii kariet, ktorá podľa autora funguje ako cyklus. Röhrig Tarot je uceleným systémom, ktorý začína kartou Blázon. Blázon tiež celý cyklus uzatvára, aby ho znovu začal.

Hoci sú karty jednotné, majú jednotné poňatie a grafiku, každý list má svoj osobitý výraz. Je moderným vyjadrením tarotových symbolov, ale aj rún alebo prvkov astrológie. Na každom liste zanechal autor svoje stopy.

Každá z kariet vyžaruje niečo zvláštne, niečo, čo preniká hlboko do tajov ľudskej existencie. Otvára dvere do tých najtajnejším komnát duše. Áno, môžete sa tam stretnúť s tými najdesivejšími bytosťami a predstavami, ktoré existujú. Karty rozhodne nie sú rýdzo pozitívne ladené. Röhringovo umenie je tajomné, temné až tklivé. Autor je neskrotný, dáva priestor všetkým ľudským emóciám.

Röhrig Tarot predstavuje systém 78 nezameniteľných kariet. Medzi ostatnými tarotovými balíčkami rozhodne nezapadnú. Majú špecifické stvárnenie, ktoré sa ťažko k niečomu prirovnáva. Miestami by snáď mohli pripomínať Osho Zen Tarot.

Podmanivé karty

Podľa anotácie predstavuje Röhrig Tarot fascinujúci kozmos magicko-mystických obrazov, ktorý v sebe dokáže zjednotiť prítomnosť s minulosťou i budúcnosťou.

Podmanivé karty podnecujú fantáziu a predstavivosť, sú zdrojom inšpirácie pri riešení tých najzásadnejších problémov ľudského života.

78 tarotových kariet balíčka s názvom Röhrig Tarot dopĺňa aj praktická brožúrka s návodom na vykladanie. Malá arkána je v brožúrke pojatá heslovite. Naopak, mnoho priestoru dostali karty Veľkej arkány, ktorým sa výklad venuje veľmi detailne.

Sám autor sa vyjadril, že tarotovú symboliku vypreparoval do kariet ako pinzetou. Príručka potom vznikla v spolupráci s autorkou Francesco Marzano Fritz, ktorá slovami opísala to, čo Röhrig tak osobito stvárnil graficky. Každá karta je rozoberaná z hľadiska symbolov. Sú však zohľadnené tiež hebrejské znaky či runy. Prihliada sa aj k astrologickým súvislostiam.

Netrúfate si?
Tiež vás tento balíček mierne vydesil? Máte z neho zimomriavky, a napriek tomu vás svojím spôsobom priťahuje? Nemusíte si balíček tarotových kariet priamo obstarávať, nemusíte študovať výklad kariet. Ak si na výklad kariet netrúfate, riešenie je jednoduché. Výklad vám môže sprostredkovať niektorá z našich skúsených kartárok, zavolajte na 0988 700 888.

veštice online